Фахівці ТОВ “ДАФМІ“ регулярно проводять випробування як своєї продукції, так і інших виробників. Нещодавно до них звернувся представник компанії, яка торгує запчастинами, в тому числі виробництва КНР. У зв’язку з падінням продажів гальмівних колодок під їхньою торговельною маркою, він попросив протестувати цю продукцію.
Представлений комплект колодок для KIA Cerato пройшов ряд стандартних процедур – обмір геометрії, випробування на коефіцієнт тертя, знос і відрив. В цілому продукція виглядала і працювала “на свої гроші“ – нормальна недорога китайська колодка.
Однак при поперечному розрізі розкрився фокус – її фрикційна частина складається з двох шарів. Верхній шар (товщиною близько 3 мм) відпрацював усі випробування на “добре”. А от нижній (ще 6 мм) показав себе не з кращого боку: швидкий знос самої колодки і агресивність до диску, коефіцієнт тертя – вкрай нестабільний. А причина в тому, що для здешевлення в складі цього шару були включення різноманітного “сміття” і відходів, в тому числі і абразивні частки з шліфпилі (утворюється при шліфуванні колодок).
Що це означає для споживача? Перші 2-3 тисячі кілометрів колодка буде працювати, а далі почнеться “цирк“ – колодки швидко зносяться, диск зітреться на очах, для гальмування доведеться тиснути на педаль сильніше. Про комфортності – промовчимо.
Мораль: споживачеві не потрібно гнатися за дешевизною, скупий платить тричі: перший раз за дешеві колодки, другий – за нормальні, третій – за нові диски.
P.S. Найцікавіше, що замовник випробувань був готовий до такого роду результатами, але знімати з продажу даний товар не став.